lauantai 7. toukokuuta 2011

Vyyhdistä värikattilan kautta keräksi ja siitä sukiksi...

Nähtävästi su o kyl ollu hyödylline Nokian reissu. :) 
Toi Pikku Myy-muki o ihana, myönnän, hankintalistalla myös mulla...  
Hippase puhkesi tost su "Yritin tolla jäätelöllä peitellä tota lankakerää"-lausunnosta. 
Ja tähä kohtaa varmaa sopiski si ite tunnustaa ja paljastaa eräs tilaus...
 No vähä o pari lankakerää siinä sitte. Toi o sitä Japanilaista zakka-lankaa.
Ja mä jopa työstin nää jo. Wiihii.
Ajatteli et mä tee so last season-tiskiräti, ja samal voi harjotella isoäidinneliöö jota en o ikinä enne tehy.
Yhdisti tollei näppärästi huvi ja hyödy. Tai jotai sellai.
Noihi isoäidinneliöihi o kyl varmaa helppo koukuttua, niit o nii helppo ja nopee tehä. Aika kivaa.

Mä aikaasain josku täs värjäilyitä.
Yön yli oli likoomas annatto+krappi, ja toises kattilas kokenilli.
 (Tos kuvas likoo annatto+krappi)
 
 Ja kuten kuvasta voi todeta, mä e edes siivilöiny noit kikkarei pois värjäykse ajaks, 
yriti si vyyhtiä huuhdelles ravisutella niit irti.
 Onnistuin kikkareiden karkotuksessa lähes erinomaisesti.
 Niinpä värjäys eteni seuraavan kattilan läheisyytee...
Toiset lumoo käärmeitä ja saa ne nousee tanssii jostai pajukoreistaa,
meikä lumoo lankavyyhtei ja saa ne tanssii kattiloista...
 ...piänel avustusvirittelyl, eh. :) No joo.
 Siis tääl ny si värjäytyy se kokenilli-osio.
 Lopulta koko vyyhti huuhtelus lavuaaris.
 Mä NIIN fanitan tätä, tuli omasta mielestä tosi kiva.
 Yleensä tää kerästä vyyhdiksi-vaihe o se tuskastuttavin ku vyyhti o iha tuhannes solmus, 
mut ihme kyl, tää oli tosi helppoo selvitettävää.

Tää o mu sellai kirjane mihi mä rustaile hiuka itelleni muistii kaikkii näitä värjäilyitäni,
ja laitan aina pienet lankapätkät kans mukaa et nään mitä milloki o tullu tehtyä.

Sitte ne ite sukat.
Neuloosi o vanhaa tuttuu rinsessaa, vähä omal muokkauksel kylläki.
Ain josai kohtaa tulee se pelko et mitä josei se lanka riitäkää.
 Onneks yleensä tulee si myöski aina se helpotus et se riitti.

Mä kyl tykästän näistä kovasti, nää värit o tosi kivat. 
(Ja kuvassa ne ehkä hiuka vääristyy, toi o enemmä oranssi, 
näyttää tos hiuka ruskehtavalta.)

Ny mu pitäs ryhdistäytyä ja käydä suihkus, 
imuroida ja tiskata, 
tietty vähä neuloo sukkaa, (jonka langan oo värjänny kokenillil ja sinipuulla) 
ommella pikkuse ku yritä saada jotai rantaviltin tapasta aikaseks,
käydä kaupassa ja tehä jotai ruokaa.

Tä hetkine meininki o iha se olost ku ois yöpaitapäivän vietto menos...

Kuullaa taas, 
Korento

2 kommenttia:

  1. Mahtavan väristä lankaa kyllä! :) Pitänee itsekin joskus uskaltautua tekemään muutakin kuin yksiväristä... Mistä voi löytää annattoa? En ollut koskaan aiemmin kuullut, että sellaisellakin voi värjätä :D

    VastaaPoista
  2. Kiitoksia Ddargas!
    Kokeile IHMEESSÄ tehä vyyhtiin pariaki eri väriä, joillaki yhdistelmillä saa iha uskomattoma ihania värisävyjä! Mä tilasin annattoa Tetriltä: http://www.tetridesign.com/
    Kurkkase tuolta, sieltä mä oo haalinu kaikelaista kivaa. ;D

    -Korento-

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!